Dropshipping je skvělým prvním krokem, jak začít podnikat. Můžete prodávat zákazníkům, aniž byste drželi skladové zásoby. Za produkty nemusíte platit předem. A pokud to se svým novým podnikem myslíte vážně, můžete si vybudovat udržitelný zdroj příjmů. Ale jak začít s dropshippingem?
V tomto článku vás naučíme, jak začít s dropshippingem velice rychle a snadno. Pokud jste o dropshippingu nikdy neslyšeli, nebojte se. Začneme tím, že se podíváme na to, co je dropshipping, jak funguje a proč byste měli založit vlastní dropshippingové podnikání.
Co je dropshipping?
Dropshipping je forma podnikání která umožňuje majiteli e-shopu prodávat svým zákazníkům zboží přímo od dodavatele, bez toho, aniž by musel držet jakékoliv skladové zásoby.
Dropshipper se tedy nemusí starat o skladové zásoby, management skladu, posílání objednávek ani žádnou další logistiku, neboť to vše zařizuje třetí strana, tedy dodavatel.
Třetí stranou může být jak přímo výrobce, velkoobchod nebo klidně další přeprodejce.
Vaší prací při dropshippingu je stanovení si konečné ceny, za kterou budete prodávat svým zákazníkům, marketing produktu a obchodu, průzkum trhu a zákaznický servis.
Jak dropshipping funguje?
V dropshippingu figurují tři hlavní hráči. Dodavatel, prodejce (vy) a zákazník.
Role dodavatele je držet sklad, vyrábět produkt, posílat zboží zákazníkovi, vyřizovat reklamace a doplňovat zboží na sklad.
Prodejce, prodává produkt na svém webové stránce pod svou vlastní značkou. Vy jako prodejce si vybíráte, jaký produkt budete prodávat a poté propagovat. Také si stanovíte cenu poštovného a cenu za jakou produkt budete prodávat, abyste na prodeji vydělali.
Na konci dropshippingu je zákazník, který si od vás koupí zboží. Pokud zákazník bude mít nějaké otázky nebo stížnosti, obrací se vždy na prodejce, tedy na vás.
Základní struktura dropshippingu
- Zákazník nakoupí na vašich stránkách a zaplatí vám 1 000 Kč.
- Vy poté přepošlete zákazníkovu objednávku dodavateli a zaplatíte za zboží velkoobchodní cenu. V tomto případě třeba 650 Kč. Váš profit je tedy 350 Kč.
- Dodavatel vyřídí objednávku a vašemu zákazníkovi pošle zboží.

Proč začít s dropshippingem?
Podnikatelé mají dropshipping rádi zejména kvůli nízkému riziku. Nemusíte vytvářet a vyrábět produkty, skladovat zásoby, balit a odesílat produkty. Pouze je prodáte a zaplatíte dodavateli jejich část. Někteří dropshipping dodavatelé dokonce nabízejí i zákaznický servis, pro případ, že by měl zákazník jakýkoliv problém. Dropshipping je skvělý způsob, jak začít s podnikáním, protože ho můžete v klidu rozjet po večerech a o víkendu. Stojí to opravdu pouze pár hodit týdně, neboť většina postupů v dropshippingu jsou zcela nebo alespoň částečně automatizované.
Benefity dropshippingu:
- Nízké vstupní náklady. Nemusíte držet žádné skladové zásoby, což znamená velice nízkou počáteční investici.
- Snadný management. Nemusíte se starat o dodávky zboží, balení a posílání objednávek nebo vrácené zboží.
- Nízké riziko. Pokud se vám nebude dařit s nějakým produktem, jednoduše ho můžete bez jakýchkoliv nákladů změnit.
Zápory dropshippingu:
- Nedostatek zboží. Jelikož nemáte žádný vliv na skladové zásoby, může se někdy stát, že dodavatel nebude mít zboží. Což znamená, že si musíte dát pozor abyste nenabízeli zboží, které nemůže dodat.
- Zaplatíte více. Nejspíše za produkt u dodavatele budete platit o trochu více než jiní odběratelé, kteří nakupují ve velkém.
- Ponesete vinu. Ať už se balíček zpozdí, nebo produkt nebude odpovídat představám zákazníka, vždy ponesete vinu vy.
I přes nějaké ty zápory, dropshipping je zajisté skvělý způsob, jak začít s podnikáním. S tím, jak jednoduché je začít, nám přijde že zápory jsou až zanedbatelné, a i když se to nemusí povést, alespoň získáte zajímavé zkušenosti, které vám pomohou při budování dalšího podnikání.
Dá se dropshippingem vydělat?
Ano, dropshippingem se dá vydělat. Zejména protože nemusíte investovat obrovské částky do startu podnikání. V dropshippingu hledáte produkty s velkým potenciálem, a pokud takový produkt najdete máte téměř zaručený zisk. Spousta dropshipperů přes Shopify, vydělává i přes 100 000$ ročně, a to už je pořádná částka. Chce to jen čas a budovat svou vlastní značku.
Jak těžké je začít s dropshippingem?
Dropshipping je jedním z nejjednodušších způsobů, jak začít podnikat. Začít můžete např. přes Shopify zcela zadarmo a vyzkoušet si, jak vám to půjde. Co je těžší na dropshippingu je prosadit se.
Jelikož dropshipping může každý začít zcela zdarma, je zde i velká konkurence. Nejtěžší tedy je porazit vaši konkurenci. Musíte vybrat správný produkt, udělat dobrý marketing a vydržet. Většina lidí v dropshippingu neuspěje jen díky tomu, že to po prvním menším neúspěchu vzdají.
Jak začít s dropshippingem v roce 2024
1. Nápad na to, co budete prodávat
Jako první, co musíte udělat, než začnete s dropshippingem je rozhodnout se co vlastně budete prodávat. Na to si nechte více času. Spousta lidí vám řekne, abyste si vybrali odvětví, o které máte zájem a baví vás. To ale není celá pravda. Samozřejmě je dobré prodávat něco co vás bude bavit, ale musíte taky koukat na to, zda je v tom odvětví možnost profitu. Dropshipping totiž stojí na maržích a když bude marže na levném produktu v jednotkách %, váš dropshipping bohužel nebude nikdy profitabilní a brzy vás to nadšení přejde.
Odvětví, ve kterých začít dropshipping jsou např:
- Zdraví a krása
- Dětské zboží
- Doplňky pro mobilní telefony
- Bytové a zahradní doplňky
- Vychytávky (různé zajímavé předměty)
K tomu najít správný produkt, který budete prodávat můžete použít následující nástroje.
Google Trendy vám pomohou zjistit, jestli lidé vyhledávají daný produkt. Bohužel nezjistíte, kolik lidí přesně produkt vyhledává, ale zjistíte alespoň jestli a případně kdy během roku je o něho zájem. Některé produkty se lépe prodávají v letních měsících a některé naopak před Vánocemi.
Pokud chcete přesně vědět kolik lidí produkt vyhledává každý měsíc, budete si muset pořídit rozšíření do prohlížeče. Poté při vyhledávání uvidíte, kolik dalších lidí produkt hledalo za poslední měsíc a jak velká je konkurence.
Další možností, jak najít dobrý produkt, který bude prodávat je projít Aliexpress a Alibabu a podívat se co je zrovna nejpopulárnější. Také dropshipping dodavatelé jako Spocket nebo DSers nabízejí pohled na nejpopulárnější produkty.
2. Analýza konkurence
Teď když už víte, co chcete prodávat, je čas podívat se kdo je vaše konkurence a co dělají. Jelikož dropshipping je snadné začít, můžete si být jistí, že konkurence bude veliká, takže tento bod rozhodně nepodceňujte. Podívat se na vaši konkurenci můžete hned několik způsoby.
- Napište produkt, který chcete prodávat do vyhledávače a podívejte se na všechny obchody které vám vyjedou. Podívejte se zejména na prvních 10 výsledků. Nevýhodou zde může být, že vyhledávač automaticky vybere výsledky ve vašem okolí, potažmo státě, ve kterém se nacházíte. Pokud tedy chcete prodávat v zahraničí, budete si buďto změnit polohu vašeho vyhledávače pomocí VPN do země, které chcete nebo vyzkoušet služby jako SEM Rush nebo Ahref.
- Similarweb. Tento online nástroj vám může pomoci najít další možné konkurenty. Mimo to vám ukáže také spoustu dalších důležitých dat, jako profily na sociálních sítích, počet návštěvníků, odkud návštěvníci přicházejí nebo věk návštěvníků.
- Sociální sítě. Podívejte se také na profily na sociálních sítích konkurentů. Zjistíte kolik mají sledujících. Jak zvětšují povědomí o své značce. Kolik lidí má reálně zájem. Co můžete udělat jinak abyste je porazili, nebo naopak se můžete nechat něčím inspirovat.
3. Najděte dodavatele
Teď nastal čas najít si dodavatele. Můžete buďto použít již zaběhnuté služby jako Oberlo nebo Spocket, na kterých si jednoduše najdete dodavatele. Výhoda je, že dodavatelé jsou již ověření a spolehliví, nevýhodou ale naopak může být menší výběr produktů a také vyšší cena, tedy pro vás nižší marže. Dodavatelé z těchto služeb, ale nabízejí mnohem rychlejší doručení v rámci 1 – 3 dní, což je obrovské plus na rozdíl od dropshippingu z Číny.
Samozřejmě dropshipping z Aliexpressu nebo Alibaby také funguje, velice nízké ceny produktů, vám dávají prostor na marže ve stovkách procent. Nevýhodou je, ale právě dlouhé dodání zákazníkovi. Na dropshipping z Číny můžete použít u Shopify např. plugin DSers, kterým jednoduše přidáte produkty z Aliexpressu na svůj obchod.
Posledním způsobem, jak najít dodavatele pro váš dropshipping je, přímo se s ním domluvit. Tento způsob bude fungovat zejména pokud chcete podnikat převážně na českém trhu. Jednoduše se stačí domluvit s dodavatelem (velkoobchod, výrobce) na tom, zda by pro vás neodesílal zásilky rovnou zákazníkovi. Pokud již sám dodavatel posílá malé objednávky tak to pro něho nebude žádný problém, když mu přivedete další zákazníky. Je to malé vítězství pro obě strany, dodavatel prodá více zboží a vy si vyděláte.
A jak vlastně dodavatele vybrat? Pokud vybíráte online např. dodavatele z Aliexpressu, první věcí, co musíte udělat, sepsat si seznam několika dodavatelů vašeho produktu. Na Aliexpressu můžete vidět jejich hodnocení, recenze, a to, jak dlouho již na platformě fungují. Tímto můžete hned eliminovat několik dodavatelů a nechat si jich v užším výběru 4 – 5. Zbylým dodavatelům poté můžete napsat a zeptat se jich na několik důležitých otázek, jako je např. minimální množství zboží, doba doručení nebo zda by byla možnost přidat do balení např. samolepku nebo děkovnou kartu. Z těchto dodavatelů si vyberte 2 a objednejte si vzorek produktu. Poté je porovnejte a máte vybraného dodavatele.
4. Vytvořte si obchod
Konečně jsme se dostali k tvorbě obchodu. Já osobně jsem pro tento článek vybral platformu Shopify na které si vytvoříme náš obchod. Vybrat si můžete samozřejmě i jiné platformy jako Wix, Shoptet nebo WordPress. Za nás ale můžeme říci, že pokud teprve přemýšlíte jak začít s dropshippingem, Shopify pro vás bude nejvhodnější volbou.
Tvorba e-shopu stojí na několika bodech, které si teď představíme:
Doména – Název obchodu je jednou z nejdůležitějších věcí, kterou rozhodně není radno podceňovat. Název může být cokoliv, může obsahovat např. podnikatelské odvětví, název produktu nebo zkratku několika slov.
Čemu je lepší se vyhnout, je vlastní jméno, neboť kdybyste náhodou v budoucnu chtěli obchod prodat tak s vlastním jménem to bude mnohem těžší.
Také nezapomeňte na koncovku domény. V případě e-shopu v české republice, používejte vždy koncovku .CZ, pokud chcete mít mezinárodní obchod, vždy koncovku .COM.
Pokud si chcete registrovat doménu, můžete vyzkoušet Wedos, kde si můžete CZ doménu pořídit již od 145 Kč/ročně.
Žádné .eu nebo dokonce .net. Pro zákazníky to nevypadá dostatečně věrohodně.
Jestli si nevíte rady se jménem můžete vyzkoušet internetové generátory jmen.
Platforma – Jak jsme již zmínili, naše vybraná platforma je Shopify. Platforma je alfou a omegou vašeho online podnikání. Přes ni upravujete vzhled obchodu, vyřizujete objednávky a komunikujete se zákazníky.
Vše umožňuje právě Shopify. Na úpravu vhledu vašeho obchodu nemusíte být IT odborník, jednoduše si nainstalujete již hotové šablony, které si pak pomocí jednoduchého editoru upravíte přesně podle svých představ. Jen umisťujete předpřipravené prvky, kam budete chtít, žádné kódování.
Shopify vám nabídne komplexní služby pro dropshipping a když si náhodou vzpomenete na něco co Shopify nenabízí rovnou v základu. Můžete použít nějaký z tisíců pluginů, které přidávají do Shopify další důležité služby.
5. Optimalizujte svůj obchod
Mysleli jste si, že po založení obchodu už máte hotovo? Bohužel náš čeká ještě nějaká práce. Abyste se prosadili na internetu musíte váš web optimalizovat. Optimalizovat ho nejen proto aby ho lidé mohli na internetu najít, ale také abyste zvýšili konverze, tedy aby zákazník u vás dokončil objednávku. Pojďme se tedy podívat, jak docílit toho, aby vás zákazníci našli.
SEO
V krátkosti si představíme několik způsobů, jak zlepšit SEO a zlepšit tak pozici ve vyhledávání.
- Klíčová slova (Keywords) – Vyhledávače vám ukazují stránky na základě hledaných klíčových slov. Nezapomeňte tedy na kvalitní popisky a názvy produktů s užitím klíčových slov pro která chcete být vyhledáni.
- Zpětné odkazy – Zpětné odkazy jsou odkazy, které z jiných webů odkazují na ten váš. Zvyšují tak důvěryhodnost vaší stránky, a to vyhledávač bere v potaz. Je poměrně složité získat zpětné odkazy z jiných webů, ale začít můžete např. odkazem na váš obchod z vašich sociálních sítí.
- Blog – Velice důležité je udělat si na e-shopu také blog. Blogem získáte větší množství obsahu, díky kterému vás mohou lidé na internetu najít.
Konverze
I na zvýšení konverzí vašeho dropshipingu existuje několik rad.
- Přímo ke košíku – Snažte se zákazníkovi nákup co nejvíce zjednodušit a urychlit. Nenabízejte zbytečně další produkty, které si mohou ještě koupit nebo nevyzívejte, že pokud nakoupí ještě za 600 Kč aby měl hodnotu objednávky nad 1500 bude mít poštovné zdarma. Často se může stát, že zákazník se z košíků vrátí na výběr další zboží, ale pak se rozmyslí, a nakonec nekoupí nic.
- Vyskakovací okna – Vyskakovací okno nebo PopUp, může zákazníkovi nabídnout slevu, akci 1+1 nebo cokoliv co by ho přesvědčilo nakoupit. Další způsob, který sice není vyskakovací okno, ale je tomu dost podobný je časová nabídka. Např. pokud do 30 minut nakoupí dostane dodatečnou slevu. Čas v horní liště se bude odpočítávat a vyvíjet tak tlak na zákazníka, který so nebude chtít takovouto nabídku nechat ujít.
Způsobů, jak zvýšit konverze je samozřejmě více, ale jelikož na to jsou odborníci jiní, tak jsme zmínili jen dva, pro nás zásadní.
6. Přiveďte zákazníky
Posledním krokem k úspěšnému dropshippingu je přivedení zákazníků. Díky optimalizaci obchodu, již máte šanci na organickou návštěvnost z vyhledávačů, ale to vám ani zdaleka vaši práci nezaplatí. Musíte se tedy vrhnout na marketing. Máme hned několik marketing strategií, jak získat zákazníky. Nejlepší je využívat všechny zároveň.
- Email marketing – Nejlepší marketingovou metodou je email marketing. Je sice složitější s email marketigem začít, neboť nejdříve potřebujete emaily. Emaily můžete získat právě díky vyskakovacím oknům, kde nabídnete slevu, pokud vám návštěvník poskytne email. Pomocí emailu se pak potenciálním zákazníkům, můžete připomenout emailem. Nabídnout jim slevu na nákup, informovat i novém zboží nebo doporučit článek na blogu.
- Sociální sítě – Každý online byznys by měl mít sociální sítě. Díky sociálním sítím si vás totiž zákazníci mohou najít úplně sami. Stačí pravidelně přidávat kvalitní příspěvky a uvidíte že časem se vám vaše snaha násobně vrátí.
- Influencer marketing – V posledních několik letech díky sociálním sítím velice populární a poměrně dostupný způsob reklamy. Stačí najít influencera, který má diváky blízké vašemu produktu a nabídnout mu spolupráci. Některým influencerům za reklamu stačí, když si bude moci váš produkt nechat zadarmo.
- Placená reklama – Nejběžnějším způsobem, jak přilákat zákazníky je placena reklama. Na internetu si můžete zaplatit reklamu na váš obchod. Můžete si koupit reklamu na Facebooku nebo Googlu nebo různých sociálních sítích. Seznam dokonce také nabízí možnost placené reklamy. U dropshippingu se jedná o nejběžnější způsob, jak získat povědomí o vašem e-shopu, protože výsledky se dostaví téměř okamžitě. Zaplatíte si reklamu a během pár hodin k vám začnou proudit stovky návštěvníků. Ovšem placená reklama není taková sranda, jak se zdá. Něco jiného je návštěvnost a něco jiného konverze. Dokonce ani návštěvnost není zaručená. Zaručené máte akorát to kolik lidí vaši reklamu uvidí. Záleží hlavně na vás, jak správně si reklamu nastavíte.
Pro koho je dropshipping vhodný?
Dropshipping je určen pro jednotlivce, kteří chtějí začít podnikat, aniž by museli předem investovat velké množství peněz.
Rodiče v domácnosti, kteří si chtějí přivydělávat a zároveň se starat o své děti. Dropshipping jim umožňuje pracovat z domova a mají flexibilní rozvrh, který lze upravit tak, aby vyhovoval potřebám jejich rodiny.
Studenty, kteří si chtějí přivydělat při studiu. Dropshipping jim umožňuje pracovat ze svého pokoje na koleji nebo bytu, aniž by museli předem investovat spoustu peněz.
Důchodci, kteří si chtějí doplnit svůj penzijní příjem podnikáním s nízkým rizikem a malými investicemi. Dropshipping jim umožňuje pracovat z domova a nastavit si vlastní rozvrh a zároveň generovat další příjem.
Jednotlivci, kteří chtějí začít podnikat v oblasti e-commerce, ale nemají technické dovednosti k vytvoření webových stránek nebo zdroje, aby sami zvládli přepravu a logistiku. Dropshipping jim umožňuje začít podnikat bez těchto požadavků.
Závěr
Tady to máte. Teď už víte, jak začít s dropshippingem. Spousta dropshipperů začínala podnikání jako side hustle (vedlejšák) při práci, aby si přivydělali nějakou korunu navíc zatímco jiní z dropshippingu vybudovali obrovský byznys, který násobně převýšil jejich mzdu. Vše zálěží jen na vás. A nezapomeňte, nejlepší způsob, jak naučit se dropshipping je začít.
Doufám, že Vám můj příspěvek Dropshipping: Co to je a jak začít s dropshippingem v roce 2024? pomůže.
Pokud máte nějaké připomínky nebo námitky k článku, stejně tak nápady, co v článku ještě zmínit nebo návrhy na další články, nebojte se napsat komentář.