V hlavě jste si prošli nespočet nápadů na podnikání a představili jste si, jaký by byl váš život, kdybyste mohli dát výpověď v práci a vydělávat neomezené peníze.
Ale co se stane pak? Obvykle strávíte nějaký čas zvažováním nápadů, ale nakonec se uchýlíte zpět do své komfortní zóny.
Jsme tu, abychom vám řekli, že rok 2024 je rokem, kdy byste měli začít podnikat. Je zde více příležitostí než kdy jindy a měli byste toho využít!
Nejlepší nápady na podnikání se rodí na průsečíku vášně, dovedností, strategického myšlení a načasování.
Pojďme se tedy podívat na nejlepší nápady na podnikání, které byste měli zvážit.
Nejlepší nápady na podnikání v roce 2024
1. Online obchod
Jedním z nejlepších způsobů, jak získat online příjem, je založení e-shopu.
Na cestě online obchodování budete soutěžit s obchodníky ze staré školy, kteří mohou nebo nemusí mít zkušenosti s internetovým marketingem. Mnoho z nich má zastaralé, neaktuální webové stránky, což vám ponechává velký prostor pro zlepšení a vy tak můžete využít jejich nedostatků.
V žádném případě to stále není snadné. Vyžaduje to tvrdou práci a musíte vyniknout mezi stovkami tisíc webových stránek internetových obchodů. Přesto správným výběrem odvětví a marketingových metod, můžete z e-shopu udělat velice profitabilní podnik.
Jak začít s e-shopem?
- Vyberte si platformu, na které budete mít e-shop.
- Nahrajte nebo přidejte informace o produktu do svého obchodu.
- Vyberte si šablonu a upravte své webové stránky.
- Nastavte způsoby a ceny dopravy.
- Otestujte funkčnost svého nákupního košíku a proveďte závěrečné kontroly.
- Spusťte svůj e-shop.
E-shop si můžete založit na platformě Shopify nebo na WordPressu. Výhodou WordPressu je větší kontrola a svoboda. Je sice trochu složitější, ale zase vám dává téměř neomezené možnosti. A zvládne to i úplný začátečník. K založení wordpress e-shopu budete potřebovat vlastní doménu a také hosting, na kterém vám web poběží.
2. Dropshipping
Ve srovnání s tradičním maloobchodem se dropshipping řadí mezi mnohem jednodušší nápady na podnikání. V dropshippingu se dodavatel stará o veškeré skladování a expedici zboží – prodejce se soustředí pouze na uskutečnění prodeje a poté předá objednávku dodavateli k vyřízení.
Podnikatelé mají dropshipping rádi zejména kvůli nízkému riziku. Nemusíte vytvářet a vyrábět produkty, skladovat zásoby, balit a odesílat produkty. Pouze je prodáte a zaplatíte dodavateli jejich část. Někteří dropshipping dodavatelé dokonce nabízejí i zákaznický servis, pro případ, že by měl zákazník jakýkoliv problém.
Chcete-li získat seznam produktů co prodávat přes dropshipping, musíte nejprve provést průzkum trhu a najít produkty, po kterých je vysoká poptávka. Můžete také zkontrolovat nejprodávanější produkty na webech, jako je Amazon a Nákupy Google.
Pokud si chcete vytvořit webové stránky, abyste zkusili dropshipping, existuje několik cest, kterými se můžete vydat. Pokud začínáte od nuly, doporučuji začít s platformou Shopify.
3. Digitální produkt nebo online kurz
Poté co jsme měli tip, který patřil mezi snadnější nápady na podnikání, teď se představíme jeden, který bych zařadil spíše mezi náročnější nápady na podnikání.
Vytvoření digitálního produktu nebo kurzu je podobné psaní ebooku. Zpeněžujete své znalosti tím, že je učíte ostatní.
Pokud jste odborníkem na cokoliv nebo vás něco baví, můžete to přeměnit na značný příjem.
Na internetu můžete najít informace prakticky o čemkoli, ale někdy, když se snažíte naučit určitou dovednost nebo téma, pomůže, když to slyšíte nebo vidíte, jak to někdo jiný vysvětluje.
Propagaci si můžete udělat sami prostřednictvím své vlastní webové stránky, email marketingu, případně prostřednictvím affiliate marketingu. Musíte také vytvořit působivou prodejní stránku, která návštěvníky přesvědčí, aby si váš kurz nebo produkt koupili.
4. Vlastní blog
Mezi mé nejoblíbenější nápady na podnikání patří vlastní blog. Mít blog jako firmu je velmi jednoduché s nástroji, jako jsou Wix a WordPress, ale konzistence a kvalita jsou klíčem k úspěchu.
Mějte na paměti, že nestačí jen založit blog a očekávat, že se k vám pohrnou peníze. Obsah musíte vytvářet důsledně a také to musí být obsah, který lidi vzdělává, informuje nebo zajímá.
Ať už vyděláváte peníze publikováním sponzorovaných příspěvků, hostováním reklam třetích stran nebo prodejem svých produktů, blog je skvělý nápad pro online podnikání, který můžete začít jednoduše z domova.
Stačí ho posouvat dál a zacházet s ním jako s byznysem.
Proč založit blog?
Blogy mají neomezený potenciál růstu. Můžete expandovat do affiliate marketingu, e-commerce, online kurzů a v podstatě jakéhokoli jiného online podnikání.
Blogování je velice začít. Nepotřebujete totiž žádné velké investice do začátku.
Díky provozování vlastního blogu se naučíte velkou spoustu věcí, které vám mohou v budoucnu najít lepší práci. Naučíte se affiliate marketing, pracovat s reklamou, psát, možná i trochu programovat nebo komunikovat s klienty.
Co vše budete k založení blogu potřebovat?
- Výběr odvětví, o kterém bude váš blog
- Jméno domény a hosting, na kterém váš blog poběží
- Vytvoření webové stránky na wordpressu
- Základní znalosti SEO
- Monetizace blogu pomocí správných nástrojů
5. Zakázkový potisk
Pokud jste nějakým způsobem kreativní a plánujete začít podnikat z domova s co nejmenšími investicemi, pak tisk na zakázku patří mezi ideální nápady na podnikání.
Zakázkový potisk, anglicky Print on demand (POD) je typ podnikání kde spolupracujete s dodavatelem produktů (oblečení, dárkové předměty, hrnečky atd.), jež nabízí možnost graficky přizpůsobit produkt, který poté prodáváte jako svůj vlastní. Dodavatel se za vás stará o výrobu a dodání.
S tiskem na zakázku neplatíte za cenu produktu, dokud jej skutečně neprodáte, takže není třeba nakupovat ve velkém ani skladovat vlastní zásoby.
Jak začít:
- Vyberte, co budete prodávat
- Vytvořte design
- Otevřete si svůj internetový obchod
- Vyberte si nejlepšího POD dodavatele (Printify, Printful)
- Vytvořte produkt
- Začněte propagovat své produkty
6. Affiliate marketing
Affiliate marketing je v podstatě proces získávání provizí propagací produktu někoho jiného.
Abyste uspěli v affiliate marketingu, potřebujete již existující zdroj uživatelů. Čím více lidem zvládnete doporučit produkt, který si koupí, tím více si můžete vydělat.
Nemusíte ovšem dělat reklamu pouze na produkty ale, pokud například spravujete blog, jiné společnosti by vám zaplatily za zveřejnění článku, který o sobě napsaly, nebo dokonce za zveřejnění odkazu na jejich stránky s příznivou zmínkou.
Pokud tedy máte webovou stránku nebo velkou sledovanost na sociálních sítích může být affiliate marketing skvělou cestou k podnikání.
Začít můžete registrací na weby, které propojují firmy s affiliate marketery. Mezi nejznámější weby patří CJ, eSpoluprace, eHub nebo Wedos.
7. Správce sociálních sítí
Větší podniky si mohou najmout agenturu nebo zaměstnance na plný úvazek, aby provozovali svoje účty na sociálních sítích, ale malé podniky se často musí starat o marketing na sociálních sítích sami.
Jako správce sociálních sítí můžete pomoci malým podnikům určit nejlepší taktiku, plány zveřejňování a obsah pro jejich cílové publikum. Jak poroste počet jejich sledujících, poroste i vaše firma.
V této neustále se měnící se době musíte mít náskok před trendy. Například TikTok je v současné době obrovskou příležitostí pro velké značky a mnohé z nich ani nemají účet nebo pravidelně nepřidávají příspěvky.
Pokud máte zkušenosti s marketingem na sociálních sítích a know-how, jak sociální sítě fungují, můžete začít podnikat v oblasti poradenství na sociálních sítích.
8. Grafický design
Už jste někdy viděli krásnou stránku nebo design webu, který vás opravdu zaujal? To je vše díky grafickému designérovi.
Společnosti neustále hledají grafické designéry, kteří by jim pomohli s image značky.
Od navrhování marketingových materiálů, jako jsou bannery, plakáty a loga, až po navrhování vstupních stránek a webových stránek, příležitosti jsou obrovské.
Abyste byli skvělým grafikem, nemusíte umět skvěle kreslit, nepotřebujete vysokou školu a nemusíte si kupovat luxusní drahý počítač. Ale musíte vizuálně myslit, musíte se na něco specializovat a rozhodně potřebujete portfolio.
Své designérské dovednosti můžete ze začátku nabídnout malým podnikům, kteří nevěnují náležitou pozornost tomu, jak věci vypadají. Můžete se také registrovat na Fiverr nebo UpWork a nabídnout svou práci tam.
9. Vývojář
Práce vývojáře asi nebude patři mezi nápady na podnikání pro všechny, ale přesto stojí za zmníku. Mobilní aplikace jsou populárnější než kdy jindy a lidé jsou ochotni zaplatit slušné peníze za způsoby, jak řídit svůj život ze svých chytrých telefonů. Pokud máte skvělý nápad na aplikaci a víte, jak kódovat, toto může být cesta.
Mezi způsoby, jak vydělávat peníze jako vývojář aplikací, patří zobrazování reklam a nákupy v aplikaci. Aplikace lze také prodávat na tržištích, jako je Flippa.
Pokud nemáte zkušenosti s vývojem aplikací, existují relevantní online kurzy na eLearningových platformách, např edx.org nebo udemy.com.
10. Napište knihu
Pokud příspěvky na blogu nejsou vaším stylem, můžete místo toho zvážit psaní a vydávání e-knih. Stát se autorem již díky internetu nevyžaduje zasílání rukopisu vydavateli. Kdokoli nyní může prodávat e-knihy prostřednictvím osobních webových stránek nebo webů které nabízejí vlastní publikování.
Pokud jste bloger, elektronické knihy jsou skvělé pro sestavení stávajícího obsahu do jednoho komplexního průvodce.
Stránky nabízející vlastní publikování jako AmazonKDP mají výhodu díky stávajícímu publiku, které tak může objevit vaši knihu a potenciálně si ji zakoupit. Jedinou nevýhodou je, že marže na prodeji knihy jsou menší, než když ji budete prodávat na svých stránkách.
11. Konzultace
Máte spoustu znalostí v konkrétní oblasti? Pak můžete mít to, co znamená být dobře placeným poradcem.
Jako konzultant prostě musíte uplatnit znalosti, dovednosti a zkušenosti, které máte v konkrétní oblasti, abyste pomohli klientům vyřešit problémy, které v této oblasti mají.
12. SEO
SEO se stalo jedním z nejdůležitějších faktorů k úspěchu pro online podnikání.
SEO (Search Engine Optimization) znamená, že se web dostane na vyšší pozici pro určité „hledané výrazy“ ve vyhledávačích, jako je Google. Když se web umístí výše, získá relevantnější návštěvnost a může vydělávat více.
SEO konzultanti radí klientům, jak optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače. Vzhledem k tomu, že trh je velice konkurenční, výběr specializace nebo zacílení na konkrétní zákaznický segment vás může odlišit od konkurence.
13. Služby
Pod pojmem služby se to nápady na podnikání jenom hemží. Je to vlastně jakákoliv práce, kterou můžete nabídnout. Zejména dnes, v době, kdy není takový zájem o řemesla a učňovské obory na středních školách, jsou služby jako elektrikář, truhlář a další zlatý důl. Samozřejmě na nějaké obory budete potřebovat výuční list nebo praxi a velké znalosti, ale jsou i služby, které se nikde neučí, ale lidé je také potřebují.
Můžete si založit firmu na údržbu zeleně a sekat lidem trávníky a starat se i jejich zahrady. Můžete dokonce získat i zakázky od velkých firem nebo měst a obcí.
Stačí se jen podívat kolem sebe a zjistit za co by lidé zaplatili jen aby to nemuseli sami udělat a máte skvělý nápad na podnikání.
Nezapomeňte se podívat na kompletního průvodce Jak začít podnikat.
Jaké nápady na podnikání jsou pro mě?
1. Najděte si podnikání, kde není příliš velká konkurence.
2. Začněte podnikat online. Můžete si založit internetový obchod, stát se konzultantem nebo psát články, možnosti jsou nekonečné.
3. Každé odvětví má nové trendy, takže klíčovým faktorem je nalezení podnikatelského nápadu, který je ve skutečnosti na vzestupném trendu.
Vyberte si některé nápady na podnikání a zkuste je – v tomto období příštího roku můžete mít své vlastní ziskové podnikání! Nezapomeňte se sem vrátit a dejte nám vědět jak jste dopadli!
Doufám, že Vám můj příspěvek Nejlepší nápady na podnikání? pomůže.
Pokud máte nějaké připomínky nebo námitky k článku, stejně tak nápady, co v článku ještě zmínit nebo návrhy na další články, nebojte se napsat komentář.