Jak začít podnikat

Přijít s podnikatelským nápadem a začít podnikat se může zdát zdrcující a složité.

Přesto je podnikání jedním z nejvíce vzrušujících zážitků, které můžete zažít. Ale kde začít?

Nepotřebujete nutně vysokou školu, spoustu peněz v bance nebo dokonce obchodní zkušenosti, abyste mohli začít. K tomu, abyste to zvládli, však potřebujete silný plán a snahu.

Proto jsme sestavili tento podrobný průvodce, který vás krok za krokem provede tím, jak můžete začít podnikat.

Jak začít podnikat

1. Podnikatelský nápad

Máte už nějaký fantastický podnikatelský nápad? Pokud ano, gratulujeme! Můžete se vrhnout rovnou na další krok.

Pokud ovšem nápad ještě nemáte, existuje spousta způsobů, jak objevit ten co možná nejlepší.

Spousta lidí vám poradí, abyste podnikali v tom, co máte rádi, ale bohužel tomu chybí dva další velmi důležité prvky: musí to generovat peníze a musíte v tom být dobří.

Dobré je zeptat se sám sebe na několik zásadních otázek.

  • Co rádi děláte?
  • Co naopak děláte neradi?
  • Napadá vás něco, co by vám tyto věci usnadnilo?
  • V čem jste dobří?

Tohle je několik otázek, které vám mohou přiblížit v čem začít podnikat, a naopak čemu se případně vyvarovat.

Dále máme několik způsobů, jak již přijít na konkrétní podnikatelský nápad.

Vyřešte problém

Začněte přemýšlením o tom, jaké významné problémy byste mohli vyřešit a jak.

Velká spousta firem začínala právě takto. Podívala se na problémy a přišla s řešením.

Můžeme se podívat například na to, jak začínal Google. V té době byl internet ještě v plenkách ale přesto ho již používalo značné množství lidí. Ovšem vyhledávání a používání nebylo zrovna jednoduché. Tak Google přišel s řešením udělat vlastní web, kde bude lidem navrhovat co na internetu hledat. Začali lidem předkládat zprávy co by je mohly zajímat a postupně získávali více a více uživatelů.

Najděte lepší řešení

Dnes je řešení již téměř na všechno. Ale nemůžete třeba přijít s ještě lepším řešením? Každý rok se objevují nové a nové firmy, které postupně vytlačují ty staré. Stačí najít produkt nebo službu a udělat ji efektivnější, inovativnější nebo levnější a máte vyhráno.

Buďte levnější

Další oblastí, ve které se dá podnikat je, když zvládnete nabídnout levnější řešení. Lidé mají rádi levné věci a v době finanční krize to platí dvojnásob.

Budujte budoucnost

Jak bude svět vypadat za 5 nebo 10 let? Přemýšlení o budoucnosti vám umožní přemýšlet o nových odvětvích a možnostech, které se mohou otevřít díky inovacím a novým technologiím.

Příkladem mohou být kryptoměny. Před deseti lety nějaké kryptoměny nikoho nezajímaly a dnes se v nich pohybují desítky miliard dolarů a jsou na ně navázány další desítky různých odvětví a oborů.

Kopírujte

Vaše podnikání nemusí být unikátní. Nemusíte být revolucionář abyste mohli začít podnikat. Nechte se inspirovat již existujícím podnikáním a zkuste ho jen dělat lépe.

Změňte koníček v podnikání

Koníček je něco v čem se již orientujete, máte pro něj vášeň a víte kde začít. Můžete sbírat auta, sběratelské karty nebo cokoliv jiného. Zde se pak logicky naskýtá možnost prodeje sběratelských věcí.

Myslete globálně

Neomezujte se jen na své okolí nebo na svou zemi. Dnes v globálním světě můžete podnikat prakticky kdekoliv budete chtít. Zejména pokud chcete podnikat v technologické a IT sféře, může být vhodnější myslet celosvětově a budovat službu pro jiný trh než ten náš.

Neomezujte se na jeden nápad

Když si budete myslet, že už máte ten správný nápad, nepoutejte se hned k němu. Pokračujte v přemýšlení a napište si ještě pár dalších nápadů.

Až budete mít sepsány konkrétní nápady na podnikání přijde na řadu další sada otázek, které vám již pomohou s tím jedním konkrétním nápadem, na který se zaměřit.

  • Jak budete podnikání financovat?
  • Kolik času jste ochotni podnikání věnovat?
  • Máte nějakého pracovního partnera?
  • Máte pro to vášeň?
  • Budete potřebovat nějaké nové znalosti a dovednosti?
  • Máte nějakou podporu do začátku?

2. Průzkum trhu

Jakmile budete mít svůj podnikatelský nápad, dalším krokem je zjistit, zda má cenu se mu dále věnovat. Podívejte se na své potenciální soupeře nebo partnery. Průzkum trhu vám pomůže porozumět vašemu cílovému zákazníkovi – jeho potřebám, preferencím a chování – a také vašemu odvětví a konkurentům.

Druhy průzkumů

Primární průzkum: Jdete přímo ke zdroji – obvykle zákazníkům a potenciálním zákazníkům na vašem cílovém trhu – kladete otázky a shromažďujete informace.

Formy průzkumu:

  • Rozhovory
  • Průzkumy
  • Návštěva konkurence
  • Dotazníky

Otázky, na které se ptát:

Co vás přesvědčilo k tomu koupit tento produkt/službu?

Jaká je ideální, kterou jste ochotni zaplatit?

Co se vám líbí, a naopak nelíbí na produktu/službě?

Sekundární průzkum: průzkum, který již sestavili, shromáždili, zorganizovali a zveřejnili jiní. Zahrnuje zprávy a studie vládních agentur, obchodních sdružení nebo jiných podniků ve vašem odvětví. Pro začínající podniky, je sekundární průzkum obvyklejší, neboť veškerá data jsou dostupná online zdarma. K sekundárnímu průzkumu můžete také sledovat zprávy a novinky z daného odvětví.

3. Byznys plán

Podnikatelský plán je písemný popis toho, jak se bude vaše podnikání vyvíjet od začátku až po hotový produkt. Tento dokument usnadňuje potenciálním investorům, finančním institucím a vedení společnosti, aby váš nápad správně pochopili a orientovali se v něm. I když nebude mít žádné zaměstnance a financovat si podnikání budete zcela sami, je vhodné byznys plán mít. Pomůže vám uskutečnit váš nápad a odhalit potenciální problémy.

A co takový byznys plán obsahuje?

  1. Úvodní strana:

Ze začátku to pro váš byznys plán není moc důležité, ale za to se jedná o jednu z nejtěžších věcí. Na úvodní straně by mělo být jméno firmy.

Vymyslet správné jméno se kterým budete spokojeni déle jak pět minut je sakra těžké. Jediná věk, kterou vám můžu poradit je zkusit generátor jmen, a třeba se vám něco zalíbí nebo vás něco napadne.

  • Exekutivní souhrn

Nejdůležitějším bodem byznys plánu je exekutivní souhrn. Jedná se o přehled celého podnikatelského plánu shrnutý na několik stran.

Přestože je téměř na začátku plánu, zpracovává se zpravidla až na konci. Slouží zejména jako představení pro potenciální investory.

Exekutivní souhrn potřebuje vtáhnout vaše čtenáře do vašeho plánu a nalákat je, aby pokračovali ve čtení.

Doporučujeme shrnout problém, který chcete vyřešit, vaše řešení, přehled zakladatelů a/nebo vlastníků a klíčové finanční podrobnosti.

  • Popis podniku

Tato sekce je přehledem celého vašeho podnikání.

Ujistěte se, že uvádíte základní informace, například kdy byla vaše společnost založena, o jaký typ podnikatelského subjektu se jedná (s.r.o., as.), strategii podniku, umístění podniku, velikost a organizace a nezapomeňte také na průpravu podnikatele.

  • Cíle

V této části je přesně uvedeno, čeho byste chtěli dosáhnout, a to v krátkodobém i dlouhodobém horizontu.

  • Popis služby/produktu

Další, co musí v podnikatelském plánu být, je jaké produkty budete nabízet spotřebitelům na začátku podnikání, jak jsou ve srovnání se stávající konkurencí, kolik vaše produkty stojí, kdo bude odpovědný za výrobu produktů, jak budete získávat materiál a kolik stojí na výrobu.

Cílem této části je prokázat, že vaše podnikání naplňuje potřeby trhu a že zůstane životaschopné i v dohledné budoucnosti.

  • Analýza trhu

V této sekci jasně definujte, kdo je vaše cílová skupina, kde najdete zákazníky, jak je oslovíte a hlavně, jak jim dodáte svůj produkt nebo službu.

Analýza trhu by také měla zahrnovat cílový trh, velikost trhu, míru růstu, trendy a posouzení konkurenčního prostředí. Vysvětlete, kdo jsou vaši konkurenti. Ukažte, co dělají dobře, a co vy můžete udělat lépe.

  • Marketingový plán

Zde vysvětlíte, jak plánujete přesvědčit zákazníky, aby si koupili vaše produkty nebo služby, jak budete propagovat svou firmu, kolik peněz bude vynaloženo na marketing a jak dlouho se očekává, že kampaň bude trvat.

  • Organizační plán

Tato část by měla ilustrovat, jak je vaše podnikání organizováno.

Napište o typu obchodní organizace, kterou očekáváte, jaké strategie řízení rizik navrhujete a uvádět klíčové členy manažerského týmu, zakladatele/vlastníky, členy představenstva, poradce. Poskytněte shrnutí jejich zkušeností a jejich role ve vaší společnosti. Považujte tuto sekci za sérii mini životopisů. Nebude na škodu, když k dokumentu přiložíte i celé životopisy.

  • Finanční plán

Tati část je nejdůležitější zejména pokud shání investory.

Finanční plán by měl obsahovat podrobný přehled vašich financí. Vždy dbejte na to, abyste byli s finančními projekcemi realističtí, v určitém okamžiku je budete muset totiž podložit.

Popisuje, jak bude vaše podnikání generovat dostatečný zisk na splacení úvěru nebo jak získáte slušný výnos pro investory.

  1. Přílohy

Cokoliv, co se do plánu nevešlo nebo nehodilo, ale zároveň to s ním souvisí by mělo být v přílohách. V přílohách můžou být již zmíněné životopisy, důležité smlouvy, analýza trhu a další. Nezapomeňte také na příslušných místech v plánu odkázat na přílohy.

4. Oficiality

Jakmile máte vybraný podnikatelský nápad, jméno a podnikatelský plán, je na čase udělat podnikání oficiální. Bez toho totiž podnikat bohužel nejde. Alespoň ne legálně.

Nezapomeňte ovšem plnit tento bod, až když budete mít vyřešené všechny body předtím. Abyste si nezaložili firmu a pak x měsíců přemýšleli co vůbec budete dělat a jak. Založením podnikání vám totiž vzniká spousta povinností.

Oprávnění

Úplně prvním krokem k tomu abyste začali oficiálně podnikat je oprávnění.

Jelikož chcete začít podnikat, zmíníme pouze dva způsoby, jak založit podnikání. Prvním je podnikat jako OSVČ a druhým je S.R.O.

OSVČ

Výhodou OSVČ je zejména rychlost a jednoduchost založení. Stačí vám pouze zajít na živnostenský úřad, vyplnit formulář, zaplatit poplatek 1 000 Kč a máte hotovo.

Jednoznačně největší nevýhodou OSVČ je, že podnikatel ručí celým svým majetkem a né jen majetkem firmy jako v případě S.R.O.

Další věc, co by vám mohla ohledně OSVČ zajímat je pojištění. Až na pár výjimek, když budete podnikat jako student, tak OSVČ má povinnost odvádět zálohy na zdravotní a sociální pojištění.

S.R.O.

Založení s.r.o. je trochu složitější a také finančně náročnější. První možností je oslovit notáře, který připraví potřebné dokumenty a pomůže vám se zápisem do obchodního rejstříku. Cena se pohybuje okolo 10 000 Kč.

Druhou možností, je rovnou si koupit hotové s.r.o. Výhodou je, že firmu si takto „založíte“ téměř okamžitě, neboť už je vlastně dávno založená. Cena se pohybuje dosti podobně, okolo 10 – 15 000.

Výhodou s.r.o. oproti OSVČ je hlavně ručení. U s.r.o. ručíte pouze do výše vašeho nesplaceného vkladu. Vklad (základní kapitál) se určí hned na začátku při založení. Minimální částka je 1 Kč. Tuto částku poté musíte vložit na bankovní účet firmy.

Bankovní účet

Se založením podnikání si nezapomeňte založit také podnikatelský bankovní účet. Jako OSVČ samozřejmě můžete používat jen jeden účet co již máte, ale ani tak nebude na škodu mít další jen pro vaše podnikání. Pomůže vám udržet vaše osobní (rodinné) finance od firemních a budete tak mít mnohem větší přehled.

Daně

S podnikáním je spojena také daňová povinnosti. Finanční úřad Vám zašle rozhodnutí o registraci a přidělí DIČ – daňové identifikační číslo, které pak musíte užívat při komunikaci s FÚ nebo je uvádět na daňových dokladech.

Po skončení kalendářního roku musíte podat na Finanční úřad daňové přiznání a zaplatit daň z příjmu fyzických osob. Poslední termín pro podání je 1. dubna následujícího roku.

Pojištění

Další věc, kterou jako podnikatel musíte pravidelně odvádět je sociální a zdravotní pojištění.

5. Financování

Založení jakéhokoli podnikání má svou cenu, takže si musíte určit, jak tyto náklady pokryjete.

Existují dvě kategorie financování: interní a externí.

Interní jsou: osobní úspory, osobní půjčka, rodina a přátelé

  • Osobní úspory: Výhodou této možnosti je, že neztratíte žádnou kontrolu nad firmou zapojením jakékoli vnější strany. Nevýhodou je, že v závislosti na podnikání, které začínáte, můžete potřebovat více kapitálu, než máte, nebo vám může velmi rychle dojít.
  • Rodina a přátelé: Tím, že dovolíte svým rodinným příslušníkům nebo přátelům investovat do vašeho podnikání, riskujete nepříjemné pocity a napjaté vztahy, pokud podnikání nevyjde.

Externí: podnikatelský úvěr, Angel investor, crowdfunding, dotace

  • Podnikatelský úvěr: Jednoduchá podnikatelská půjčka znamená, že si půjčíte určitou částku peněz od banky, osoby nebo věřitele a souhlasíte s tím, že ji budete v průběhu času splácet s úroky. Podstupujete riziko, že pokud nebudete schopni splatit půjčku, můžete přijít o své podnikání a veškeré osobní bohatství, které máte.
  • Crowdfunding: Umožňuje vám získat malé finanční částky od mnoha lidí. Toho lze dosáhnout prodejem firemních podílů nebo nabídkou odměny či produktu v rámci crowdfundingové kampaně ve formě předprodeje.
  • Angel investor: Je ochoten poskytnout peníze pro vaše podnikání výměnou za procentuální podíl ve vašem podnikání. Často se jedná o bohaté lidi a firmy, které doufají že vydělají díky investování do firmy v úplných začátcích.
  • Dotace: Další možností je státní pomoc na rozjezd podnikání ve formě dotací. Často se ale nejedná o zrovna jednoduchou formu financování, neboť musíte splnit řadu požadavků a spousta dotací je zejména pro firmy, které jsou sice pořád v počáteční fázi ale už mají za sebou nějaké výsledky a historii.

6. Vývoj produktu nebo služby

Nové produkty a služby jsou mízou všech podniků. Investice do jejich rozvoje jsou klíčové pro obchodní růst a ziskovost.

Přestože se proces vývoje produktu v jednotlivých odvětvích liší, lze jej v podstatě rozdělit do sedmi fází: nápad, průzkum, plánování, prototypování, výroba, ocenění a komercializace.

Řekněme, že jste již ve fázi, kdy máte v hlavě produkt, o který by mohl být zájem. V tom případě přejdeme rovnou na fázi číslo 3.

Plánování: Vývoj produktu je velice složitá věc. Vyžaduje spolupráci několika osob nebo firem, takže je vhodné mít již konkrétní plán.

Nejlepší je svůj nápad hodit na papír a popsat ho co možná nejdetailněji. Nemusíte být zdatný kreslíř, jde jen o to předat ostatním vaši představu.

Sepište seznam všech různých komponentů a potenciálních materiálů, které budete potřebovat.

Prototyp: Další fází ve vývoji produktu nebo služby je prototyp. Nejspíše neuděláte perfektní produkt na první pokus, ale budete potřebovat několik prototypů, kdy budete zkoušet různé funkce, materiály nebo vzhled.

Některé prototypy jako třeba zdokonalení receptu můžete zvládnout sami, ovšem k některým budete potřebovat pomoc další strany (výrobce, dodavatele).

Výroba: Teď již máte vymyšlený produkt a zbývá sehnat někoho kdo vám ho vyrobí. Zdá se to jako jasná věc, vyrobit produkt. Bohužel s výrobou jsou i další starosti. Pokud váš produkt není software, tak budete potřebovat sestavit celý výrobní řetězec.

Pokud budete mít štěstí a najdete výrobce, který vám vyrobí celý produkt úplně sám, máte skoro vyhráno.

Ale co když máte trochu složitější produkt? V tom případě budete muset na sebe navázat hned několik výrobců. Můžete něco nechat vyrábět v cizině, převážně v Číně a poté konečný výrobek „složit“ až u nás.

I tak ale musíte počítat s problémy s dopravou, protože když jde výrobek přes půlku planety je to vždy problém. Dále doprava také něco stojí, takže to budete muset započítat do konečné ceny. A největším problémem je, když se jeden dodavatel zpozdí, zpozdí se celý řetězec.

Ocenění: Stanovení správné ceny může být v konečném výsledku rozhodující. Udělejte si tabulku, do které si napište za kus každého dílku vašeho produktu.

Je důležité započítat dopravu, dovozní poplatky a případné poplatky, které budete muset zaplatit, abyste dostali svůj konečný produkt do rukou zákazníka.

Poté vám vyjde celková cena výrobku, který již máte v rukou. Z toho můžete určit konečnou cenu pro vaše zákazníky.

Komercializace: Produkt již máte na skladě, ale co dál? Musíte ho ukázat lidem. Nejjednodušší ale zároveň nejdražší jsou online reklamy.

Nemusíte se ale bát, jde to i bez utrácení za reklamy. Můžete využít sociální sítě nebo affiliate marketing, kdy budete dávat provize za přivedené zákazníky.

7. Budujte značku

Pomineme-li produkt, vaše značka je hnací silou za rozhodnutím zákazníka nakoupit u vás. Vaše značka je více než obchodní název nebo logo. Vaše značka představuje určité hodnoty, principy a důvěru.

Pro vybudování značky je dobré zaměřit se na několik oblastí:

  • Kdo jste a co prodáváte
  • Jaké jsou firemní hodnoty
  • Proč by zákazník měl nakoupit u vás
  • Příběh vaší firmy
  • Visuální identita (logo, jméno atd.)

Pro usnadnění si můžete položit několik otázek. Jak chcete, aby vaše značka na zákazníky působila? Co je pro vás důležité? Jaká barva přivodí atmosféru, jakou chcete?

Velice důležité je i jméno. Není až tak důležité, jaké jméno bude mít vaše S.R.O., ale pod jakým jménem budete vystupovat vůči zákazníkům. Dejte si pozor, aby vaše jméno již nebylo zabrané nebo neporušovalo autorská práva. Vcelku dobrou kontrolou, zda jméno již není zabrané jsou domény. Pokud doména není zabraná je dost pravděpodobné, že nikdo jiný tento název nebude používat. Až najdete doménu nezapomeňte si ji registrovat, a také si založit účty na sociálních sítích.

Pokud vám dělá problém vymyslet jméno vyzkoušejte generátor jmen.

Visuální identita

Vaše vizuální identita zahrnuje vše, co má vliv na to, jak vaši zákazníci a široká veřejnost vidí vaši značku ve světě. To zahrnuje vaše logo, písma, která používáte na svém webu, fotografie a výběr barev.

Jestli jste trochu graficky nadaní a chcete si vyzkoušet vybudovat visuální identitu sami, můžete vyzkoušet např. grafický editor Canva, který je zdarma a nabízí výběr z tisíců prvků k inspiraci.

V případě, že to chcete nechat odborníkům, můžeme vřele doporučit Fiverr, kde si můžete najmout odborníka, který pro vás udělá kompletní identitu vaší značky, za dobré peníze.

8. Založte si webové stránky

Nyní je čas shromáždit všechnu tu tvrdou práci do webové stránky a představit ji světu. I když jste kamenná prodejna, webová stránka je nezbytná. Vytvoření webu také netrvá dlouho, můžete jej mít hotový za jeden víkend.

Jak založit webové stránky

Vytvoření webových stránek opravdu není nic složitého. Můžete použít buďto buildery jako

Jako Shopify, Wix, Squarespace nebo WordPress. A jak přesně postupovat při tvorbě webu pro vaše podnikání si ukážeme dále.

  1. Registrujte si doménu

První věc, kterou musíte udělat, je zakoupit doménu pro vaši firmu. Doména je adresa vašeho webu. Obvykle by touto doménou byl váš obchodní název, pokud je obrazen, vyzkoušejte různé varianty.

Doménu si můžete koupit u některého z registrátorů. U nás můžete vyzkoušet např. Wedos.

  • Webhosting

Webhosting je nutný k tomu, aby váš web běžel 24/7. Webhosting je pronájem serveru, na kterém je váš web uložený a neustále k dispozici. Můžete to brát jako pronájem virtuálního pozemku pro vaši kancelář.

Webhosting je dobré si zřídit nejlépe u registrátora vaší domény, neboť je to mnohem jednodušší. U Wedosu navíc s kódem (WN222AWL2Q) získáte slevu 50 % na váš webhosting.

  • Nainstalujte wordpress

Až budete mít zřízený hosting, můžete na svůj web nahrát aplikaci wordpress, která vám umožní si vybudovat váš web podle představ. WordPress jednoduše nainstalujete na wedosu, vybráním svého webhostingu a poté v levé liště vyberete instalátor aplikací. Poté už stačí jen kliknout na wordpress a máte hotovo.

  • Instalace šablony

Ve wordpressu máte na výběr z mnoha již předpřipravených šablon. Některé jsou zcela zdarma, ovšem vyplatí se raději si zakoupit již nějakou lepší. Šablonu si poté v editoru můžete přizpůsobit zcela podle sebe. Vybrat šablonu si můžete na EnvatoMarket nebo rovnou přímo ve wordpressu.

  • Pluginy

Pomocí pluginů si na svůj web můžete přidávat různé prvky nebo funkce.

Vlastní emailová adresa

S vlastní webovou stránkou souvisí i vlastní emailová adresa. Mít firemní email končící @seznam.cz nebo @google.com nevypadá příliš profesionálně. Právě vaše doména vám umožní mít email jaká chcete. V našem případě máme email @zdravapenezenka.cz. Tato služba bývá zdarma ke každému hostingu, nebo někdy stačí dokonce pouze registrace domény bez hostingu.

9. Mějte své finance pod kontrolou

Úspěch závisí na mnoha věcech, které se dějí v zákulisí. Když dobře hospodaříte se svými financemi, můžete si být jistí, že neutrácíte zbytečně moc a že máte záchrannou síť, v případě, že se nebude dařit.

Dodržujte termíny

Abyste se vyhnuli zmeškaným platbám faktur, dodržujte termíny. Zaznamenávejte, kdy jsou platby splatné, a nastavte si upomínky, abyste nezapomněli.

Sledujte své finance

Pokud nesledujete své výdaje, může se stát, že budete platit věci, které nepotřebujete. A nesledování výdajů může vést k nadměrnému utrácení a zneužití finančních prostředků.

Mnoho majitelů firem má více účtů, jako je běžný účet, spořicí účet a kreditní kartu.

Oddělte osobní finance

Míchání vašich osobních a firemních finančních prostředků může vést k neuspořádaným záznamům, což vede k nadměrnému utrácení. Když máte své prostředky na jednom účtu, sledování vybraných a vložených firemních prostředků je velice obtížné.

Finanční návyky

Zavedení interních finančních protokolů, i když je to tak jednoduché, jako stanovit určitý čas kontrole a aktualizaci financí, může významně přispět k ochraně finančního zdraví vaší firmy. Držet krok se svými financemi vám může pomoci zmírnit rizika.

Vytvořte si rozpočet

Váš rozpočet stanoví výdaje potřebné k provozování vašeho podnikání. Když víte, kolik můžete utratit, můžete snáze spravovat své utrácené peníze.

Mějte rezervu

Kromě toho, že platíte sami sobě, je důležité odkládat peníze stranou. Mějte hotovostní rezervu, která vám pomůže, když jste v nouzi. Peníze můžete pravidelně ukládat na spořící účet.

10. Nástroje pro podnikání

Všelijaké nástroje vám mohou podnikání velice usnadnit. Správné nástroje vám mohou ušetřit čas, automatizovat procesy nebo dělat lepší rozhodnutí.

Účetní software: Základem každého podnikání je účetnictví. Jelikož účetnictví je docela složité a zdlouhavé, stojí za zvážení si ho co nejvíce usnadnit pomocí softwaru.

Zákaznická podpora: Někdy se může stát, že klient bude mít s něčím problém. Můžete to vyřešit po staru jednoduše pomocí emailu, nebo si pořídit na své stránky Chatbot. Je to program, který bude sám pomocí umělé inteligence odpovídat klientům na běžné dotazy a tím vám ušetří spousty práce.

Produktivita: Zejména pokud máte zaměstnance, stojí za zvážení využít nějaký systém přes který můžete komunikovat a rozdělovat úkoly. Mít kompletní přehled o tom, jak daný úkol postupuje a sdílet mezi sebou různé nápady a návrhy.

Marketing: Software na správu marketingu je dnes již nezbytností. Tento software vám umožní mít na jednom místě kontakty na své klienty a partnery, sledovat hovory a emailovou komunikaci, email marketing a sledovat, jak se daří vaší marketingové kampani.

Platby: Pokud máte e-shop budete muset mít i nějakou platební bránu. Platební brána vám umožní přijímat platby za pomocí platebních karet.

Komunikace: Někdy budete potřebovat online meeting. Na to je vhodný právě třeba Zoom nebo MSTeams. Zejména pokud umožňujete práci z domova, bude tento způsob komunikace nezbytný. Další možnost komunikace ve firme je pomocí chatu. Dobrý nástroj je Slack. Můžete si v něm rozdělit chaty podle týmů a posílat různá data a soubory. Slack nabízí propojení i více něž 2000 aplikací, které vám pomohou budovat vaše podnikání.

Data: Vhodné je také zřídit si společné úložiště pro vaše soubory. Můžete využít např. Dropbox nebo Google drive.

Design: Nejspíše se nevyhnete ani tvoření různých grafik. Zejména pokud začínáte a nemáte peníze na profesionální umělce, můžete využít online editor Canva, ve kterém můžete vytvořit téměř cokoliv.

Email marketing: Email patří mezi nejdůležitější formy marketingu. Pokud podnikáte měli byste si pomalu ale jistě začít budovat svůj email list klientů. Dobrým nástrojem pro online marketing je Mailchimp nebo český Ecomail.

Analytika: Pokud máte web, nezapomeňte ho propojit s Google Analytics, ať můžete sledovat návštěvnost a další data z vašeho webu.

11. Přiveďte zákazníky

Prodej a marketing jsou srdcem každého nového podnikání, aby byl podnik úspěšný, musí být inovativní v marketingu a efektivní v prodeji. O marketingu by se dalo napsat několik samostatných článku, proto jen v krátkosti shrneme, na co se zaměřit, pokud chcete přivést zákazníky.

SEO

Pokud máte webové stránky, optimalizujte je pro SEO. Tímto způsobem, když potenciální zákazník hledá konkrétní klíčová slova, vyhledávač ho může nasměrovat na váš web. Pokud budete podnikat jako truhlář a budete nabízet nábytek na zakázku, tak když budete mít správně nastavené SEO a zákazník do vyhledávání napíše „nábytek na zakázku“ Google mu ukáže právě vaši stránku. Ovšem SEO je velice komplikovaná věc a běh na dlouho trať. Proto je někdy lepší si zaplatit profesionály, která vám s tím pomohou.

Relevantní obsah

Lidé na internetu hledají všelico. A právě další možností je nabídnout jim odpověď na jejich hledání. Na svém webu si můžete udělat blog a psát články na různá témata. Např. pokud jste truhlář můžete na svém webu dělat jednoduché návody na věci, které si lidé mohou udělat doma. Nebo radit, jak cokoliv opravit atd. V mnoha případech se blog osvědčil jako nejlepší způsob marketingu, neboť je zdarma a článek který napíšete nebo video které natočíte na internetu vydrží a láká klienty i několik let.

Registruje své podnikání na google

Google umožňuje vytvoření firemního profilu. Takže když budete např. truhlář a někdo ve vašem okolí (městě) vyhledá truhláře, ukáží se mu všichni truhláři v jeho okolí, takže i vy. Ale jen pokud budete mít vytvořený svůj firemní profil. Navíc lidé vás mohou na profilu také ohodnotit a tím vám do budoucna i pomoci se ziskem novým klientů.

Sociální sítě

Založte svému podnikání profil na sociálních sítích. Zveřejňujte obsah, který je zajímavý a relevantní pro vaše publikum a lákejte tak nové zákazníky. Výhoda sociálních je, že můžete přivést zákazníky zcela organicky. Tzn. že si váš příspěvek sami najdou nebo jim ho ukáže algoritmus.

Placená reklama

Posledním způsobem, jež zmíníme je placená reklama. Ze začátku vám může přinést jednoznačně nejvíce klientů, ale bohužel budete muset investovat také spoustu peněz. A když náhodou zvolíte špatnou reklamu nebo budete cílit na špatné publikum, může se také stát, že reklama vás bude stát obrovské množství peněz, ale nepřinese žádný výsledek.

Reklamu si můžete zaplatit např. na Googlu, Facebooku nebo od Seznamu.

12. Nezapomeňte se pojistit

Založení podnikání vyžaduje spoustu práce, času a peněz. To znamená, že jej budete chtít chránit správným podnikatelským pojištěním.

I když se jedná o podnikání z domova nebo nemáte žádné zaměstnance, vždycky byste měli mít své podnikání pojištěné.

Co vše zahrnuje pojištění vašeho podnikání?

V pojištění pro podnikatele je obvykle zahrnuto:

  • Pojištění nemovitých objektů
  • Pojištění vybavení firmy (zásoby, pronajaté věci, software a další)
  • Skla (výlohy, vitríny)
  • Odpovědnost za újmu spojenou s podnikáním
  • Náklady v případě přerušení provozu

13. Rozvíjejte své podnikání

Spuštění a první prodej jsou pouze začátkem vašeho podnikatelského úkolu. Chcete-li dosáhnout zisku a udržet se nad vodou, musíte vždy rozvíjet své podnikání. Existuje milion různých způsobů, jak rozvíjet své podnikání. Můžete koupit další firmu, začít cílit na nový trh, rozšířit svou nabídku a další.

Neexistuje žádná univerzální strategie pro růst podniku. Existují však klíčové strategie, které můžete použít k tomu, abyste svému podniku dali tu nejlepší šanci na rozvoj.

Stále zkoumejte

Prvním krokem, který můžete udělat pro rozvoj svého podnikání je nepřestávat se učit a hledat. Vždy se najde nějaká maličkost, kterou můžete zlepšit. Snažte se pochopit co od vás zákazníci chtějí, co hledají, poznejte svou cílovou skupinu.

Nezapomeňte také pravidelně kontrolovat své konkurenty. Znalost jejich silných a slabých stránek vám může pomoci při rozhodování o tom, jak vhodně škálovat vaši firmu.

Motivujte zákazníky

To že, potenciální zákazník navštíví váš obchod nebo webové stránky, ještě neznamená že si něco musí koupit. Často se lidé jen podívají a rychle odejdou, aniž by nakoupili. Měli byste se pokusit přijít na způsoby, jak motivovat zákazníky, aby uskutečnili nákup. To může zahrnovat nabízení slev nebo získání jejich kontaktních údajů a zasílání emailů o vaší firmě.

Přivádějte zákazníky zpět

Získávat stále nové klienty bude neustále těžší a těžší. Snažte se přesvědčit své stávající zákazníky, aby se vraceli. Když zvýšíte návratnost zákazníků, budujete si jejich loajalitu, což může zvýšit prodeje.

Způsoby, jak si udržet zákazníky:

Zákaznický servis: Mějte kvalitní zákaznický servis. Zákazníci mají rádi vstřícnou a přátelskou komunikaci, když nastane jakýkoliv problém.

Věrnostní program: Zákazníky můžete nalákat zpět i pomocí věrnostního programu. Příkladem můžou být např. razítka za kávu. Za každou kávu zákazník dostane na kartičku razítko a po nasbírání 10 razítek dostane kávu zdarma.

Účastněte se akcí

Dejte o sobě vědět novým zákazníkům tím, že se bude účastnit různých akcí. Může se jednat o festivaly, veletrhy nebo zájmové skupiny.

Strategické partnerství

Strategické partnerství s jiným podnikem vám může dát šanci oslovit širší síť zákazníků. Zkuste navázat spolupráci s jinou firmu a udělejte spolu třeba nějaký limitovaný produkt.

Franšízing

Velice běžným způsobem rozvoje podniká je franšízing. To znamená, že prodáte práva své firmy nezávislému podnikateli. Ten si poté otevře a provozuje vlastní franšízu vašeho podnikání. Nejznámější franšízy jsou McDonald nebo KFC. Ale nemusí to být pouze jídlo, další známé franšízy jsou např realitní kanceláře.

Založení podnikání vyžaduje čas, úsilí a vytrvalost. Ale pokud jste ochotni dát si práci, může to být skvělý způsob, jak dosáhnout svých životních snů a cílů.

Doufám, že Vám můj příspěvek Jak začít podnikat? pomůže.

Pokud máte nějaké připomínky nebo námitky k článku, stejně tak nápady, co v článku ještě zmínit nebo návrhy na další články, nebojte se napsat komentář.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Newsletter

Žádný spam, pouze 1x týdně vás informujeme o tom nejlepším, ze světa financí.

[tdn_block_newsletter_subscribe input_placeholder="Vaše emailová adresa" btn_text="Odebírat" tds_newsletter2-image="270" tds_newsletter2-image_bg_color="#c3ecff" tds_newsletter3-input_bar_display="row" tds_newsletter4-image="271" tds_newsletter4-image_bg_color="#fffbcf" tds_newsletter4-btn_bg_color="#f3b700" tds_newsletter4-check_accent="#f3b700" tds_newsletter5-tdicon="tdc-font-fa tdc-font-fa-envelope-o" tds_newsletter5-btn_bg_color="#000000" tds_newsletter5-btn_bg_color_hover="#4db2ec" tds_newsletter5-check_accent="#000000" tds_newsletter6-input_bar_display="row" tds_newsletter6-btn_bg_color="#da1414" tds_newsletter6-check_accent="#da1414" tds_newsletter7-image="272" tds_newsletter7-btn_bg_color="#1c69ad" tds_newsletter7-check_accent="#1c69ad" tds_newsletter7-f_title_font_size="20" tds_newsletter7-f_title_font_line_height="28px" tds_newsletter8-input_bar_display="row" tds_newsletter8-btn_bg_color="#00649e" tds_newsletter8-btn_bg_color_hover="#21709e" tds_newsletter8-check_accent="#00649e" embedded_form_code="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" tds_newsletter1-input_bar_display="row" content_align_horizontal="content-horiz-center" tdc_css="eyJhbGwiOnsibWFyZ2luLWJvdHRvbSI6IjYwIiwiZGlzcGxheSI6IiJ9LCJsYW5kc2NhcGUiOnsiZGlzcGxheSI6IiJ9LCJsYW5kc2NhcGVfbWF4X3dpZHRoIjoxMTQwLCJsYW5kc2NhcGVfbWluX3dpZHRoIjoxMDE5LCJwb3J0cmFpdCI6eyJtYXJnaW4tYm90dG9tIjoiNDAiLCJkaXNwbGF5IjoiIn0sInBvcnRyYWl0X21heF93aWR0aCI6MTAxOCwicG9ydHJhaXRfbWluX3dpZHRoIjo3NjgsInBob25lIjp7IndpZHRoIjoiMTAwJSIsImRpc3BsYXkiOiIifSwicGhvbmVfbWF4X3dpZHRoIjo3Njd9" tds_newsletter="tds_newsletter3" tds_newsletter1-f_descr_font_family="420" tds_newsletter1-f_descr_font_size="eyJhbGwiOiIxMyIsInBob25lIjoiMTUifQ==" tds_newsletter1-f_descr_font_line_height="1.3" tds_newsletter1-f_btn_font_family="92" tds_newsletter1-f_btn_font_transform="uppercase" tds_newsletter1-f_btn_font_size="eyJhbGwiOiIxNSIsInBob25lIjoiMTMiLCJwb3J0cmFpdCI6IjEyIn0=" tds_newsletter1-description_color="#666666" tds_newsletter1-title_color="#333333" tds_newsletter1-input_text_color="#333333" tds_newsletter1-input_placeholder_color="#cccccc" tds_newsletter1-f_input_font_family="420" tds_newsletter1-f_input_font_size="eyJhbGwiOiIxMyIsInBob25lIjoiMTMiLCJwb3J0cmFpdCI6IjExIn0=" tds_newsletter1-input_border_size="1" tds_newsletter1-input_border_color="#dce6e8" tds_newsletter1-input_border_color_active="#cbd7db" tds_newsletter1-btn_bg_color="#e2b26f" tds_newsletter1-btn_bg_color_hover="#e2b26f" tds_newsletter3-btn_bg_color="#57cc99" tds_newsletter3-btn_bg_color_hover="#81d742" tds_newsletter3-btn_text_color="#000000" tds_newsletter3-input_bar_border_radius="30" tds_newsletter3-all_border_width="0"]

Doporučujeme